טניס

טניס

סינון
מחבטי טניס
מחבט הטניס הוא האביזר החשוב ביותר לשחקן או שחקנית טניס, ובחירה נכונה שלו יכולה לשפר באופן משמעותי את יכולות המשחק והביצועים. כשבוחרים מחבט טניס יש לתת את הדעת לכמה מאפיינים: הידית, ראש המחבט, משקל המחבט, אורכו והחומר שהוא עשוי ממנו.

החומרים הנפוצים למחבטי טניס הם גרפיט, אלומיניום או טיטניום. החומרים נבדלים זה מזה במשקלם, ומחבטי האלומיניום הפשוטים והזולים נפוצים בקרב מתחילים וילדים.

גודל המחבט משפיע על עוצמת החבטה, אך ככל שהמחבט גדול יותר נפגעת השליטה בו. לכן חשוב לבחור מחבט שיוצר איזון נכון בין העוצמה לבין השליטה. מחבט גדול הוא מחבט שגודל ראשו 106-118 אינץ' מרובע, ומחבט קטן הוא מחבט שגודל ראשו 85-94 אינץ' מרובע. משקל המחבטים: 230-250 גרם. גודל המחבט ומשקלו חייבים להתאים לגובה ולגיל של השחקן או השחקנית, מילדים צעירים ביותר עד שחקנים בוגרים.

רשת המחבט נמדדת בקשיחות או בגמישות שלה: כשמבנה הרשת משוחרר, נוצרת חבטה חזקה יותר בעזרת אפקט "טרמפולינה". כשמבנה הרשת צפוף החבטה מדויקת יותר, ולכן מתחילים מעדיפים מחבטים בעלי רשת צפופה. מידת הגמישות של מחבט טניס נמדדת בטווח 0-100, ורוב המחבטים מדורגים בטווח 45-75.

כדורי טניס
כדורי הטניס נבדלים זה מזה בתכונותיהם, גם אם במבט חטוף נראה שהם זהים. ההבדלים מתבטאים במשקל, בקפיציות, בקוטר הכדור ובלחץ האוויר: ככל שלחץ האוויר בכדור גבוה יותר, כך יהיה הכדור קופצני יותר.

ארגון ITF, הפדרציה הבינ"ל לטניס, הגדירה קריטריונים לכדור טניס מקצועי: קוטר הכדור 6.54-6.86 ס"מ; משקל הכדור 56-59.4 גרם; צבע הכדור - צהוב או לבן. יש כדורים בצבעים שונים ובדרגות קושי שונות, שנועדו להתאים לגיל הטניסאים/ות וגם לרמת המשחק. למשל כדורים שצבעם אדום-צהוב שאינם מאושרים לתחרויות, אך משמשים לאימון מתחילים.

גם הכדורים המכונים "כדורים כתומים" הם כדורים רכים יותר, ולכן איטיים יותר ומאפשרים אימון לשחקנים/ות בתחילת הדרך.

הכדורים המסומנים בנקודה ירוקה מיועדים למגרש מלא, ובהם לחץ האוויר והמשקל 75% מכדור רגיל. כדורים אלה מאפשרים משחק מתון במהירותו ושיפור מיומנויות באימון.

אביזרי טניס
מטרת אביזרי שיפור האחיזה, ובהם העורית והגריפ, היא להביא לשיפור ביצועים בעזרת אחיזה טובה של ידית המחבט.

מטרת בולם הזעזועים היא להפחית את זעזועי המחבט במהלך המשחק. את הבולם ממקמים על המיתרים והוא מסייע בהפחתת רעידות ובהפחתת כאב בידי השחקנים/ות.

ביגוד טניס
כשעוסקים בתחום הלבשת הטניס - שווה להתחיל דווקא בנעליים. נעלי טניס מותאמות לאופי המיוחד של המשחק, שכולל ספרינטים קצרים ועצירות פתאומיות ומהירות, והן צריכות לתת מענה ואחיזת מגרש נכונה. נעלי הטניס מצוידות בבולמי זעזועים המגנים על הברכיים ומונעים פציעות. גוף הנעל חזק מאוד בצדדים, מכיוון שטניס מתאפיין בתנועה בין צידי המגרש. יש נעלי טניס לכל סוג מגרש, שסוליותיהן מתאימות לחמר, לבטון או לדשא. כמו כן קיימות סוליות המתאימות לכל סוגי המגרשים. מחיר נעלי טניס מושפע כמובן מאיכותן.

מכנסי טניס מתאפיינים בכיסים גדולים, שיש בהם מקום לאחסון 2-3 כדורי טניס לפחות.

אין תוכן