אימון גוף מלא

בישראל יש אנשים רבים שרשומים למכון כושר. הם מבטיחים לעצמם כל יום שזה היום לקחת את עצמם בידיים ולהתאמן באופן קבוע, אבל בפועל זה לא קורה מסיבות שונות. הסיבות רבות ומגוונות: החורף הקר שמוציא את החשק לצאת מהסלון המחומם,  הקיץ שרק המחשבה על יציאה החוצה מוציאה את החשק, חזרה מאוחרת מהעבודה כשכבר עייפים ומותשים ועוד שלל תירוצים. אז מה עושים? לכן, טוב שקיימת אפשרות לקנות ציוד לחדר כושר והקמתו בבית, יצירת מעין בניית חדר כושר פרטי.

 אימון גוף מלא

(צילום: Shutterstock) 

אילו מכשירים צריך?

בשביל אימון גוף מלא צריך מספר מכשירים שיענו הן על הצורך בתרגילים אירוביים והן לעבודה על שרירים שונים, והנה מספר דוגמאות למכשירים אלו:

אופני כושר – מאפשרים לכם לדווש מול הטלוויזיה בלי לצאת מהבית. הם יסייעו לכם בדיאטה אם אתם עושים כזו וישפרו לכם את הכושר האירובי, וכמובן, יבנו לכם מסת שריר וישפרו את סיבולת הלב והריאה שלכם.

הליכון – עוד אמצעי לשפר את סיבולת הלב והריאה שלכם. מאפשר הליכה וריצה, בשיפועים שונים ורמות קושי שונות.

אליפטיקל – מכשיר שעובד על שרירי הדו-ראשי וארבע-ראשי. הוא מחזק את שרירי העכוז ומסייע בשריפת קלוריות. יש סוגים שונים של מכשירי אלפטיקל ומומלץ לבחור את המתאים ביותר לגובה המתאמן.

מיני סטפר – מכשיר שמחזק את הירכיים ומטה. סטפר כשמו כן הוא, מדמה את פעולת הצעידה.

משקולות – ניתן לקנות משקולות במשקלים שונים. הם מאפשרים אימון של השרירים מול התנגדות ובכך מפתחים אותם.

גומיות מתיחה – גומיות איתן ניתן לבצע מגוון רחב של תרגילים על מנת לחזק ולעצב את הזרועות ואת הרגליים.

קפיץ לכף היד – קפיץ ברמת התנגדות משתנה שבאמצעותו מחזקים את כף היד כמו גם את האמה.

מזרן התעמלות – מזרן עליו ניתן לבצע מגוון רחב של תרגילי יוגה, פילאטיס ואירובי.

להתאמן בבית ולשמור על מוטיבציה

מי שיש לו מנוי לחדר כושר והוא אכן מנצל אותו ומתאמן באופן קבוע -זה מצוין. אימון בחדר כושר כשיש מתאמנים נוספים מסביבכם, מגביר את המוטיבציה ומעורר את יצר התחרותיות. אך מי שחדור מוטיבציה ומעוניין לחסוך בזמן יקר של נסיעה לחדר כושר, ציוד לחדר כושר שיוצב בבית יכול להיות פתרון מצוין. הציוד מאפשר גמישות וחופש לאימון גוף מלא ואינו מצריך התארגנות ויציאה מהבית. אך חשוב מאוד ללמוד איך את הכללים לאימון נכון, בטוח ובריא לגופכם על כל מכשיר שתבחרו בו. אימון לא נכון עלול לגרום לנזק. אם יש אפשרות להתאמן בבית עם מאמן אישי זה מעולה ואם לא, אז מומלץ להתייעץ איך לעשות את זה נכון ולמקסם את התוצאות.