אומנויות הלחימה הפופולריות בשנת 2023

אומנויות לחימה הן מיומנויות גוף נרכשות שמטרתן העיקרית היא שיפור יכולת התמודדת בקרב פנים אל פנים. נוסף על פיתוח ערך זה הן עוסקות באלמנטים גופניים אמנותיים, שיפור יכולות תודעתיות ויכולת שליטה מקסימלית בתנועות גוף. מקור רוב אומנויות הלחימה המוכרות נעוץ במזרח הרחוק. אולם, למרות המסורת העתיקה של אומנויות אלו, פיתוחן לכדי שיטת לחימה נלמדת כפי שהן מופיעות כיום, הן פרי מאת השנים האחרונות. במאמר הבא נחקור 5 אומנויות לחימה פופולריות בשנת 2023.

אומנויות לחימה וענפי ספורט פופולריים: סקירה

אגרוף

אגרוף הינו שם כולל למספר ענפי אומנויות לחימה בהם הספורטאים נלחמים זה מול זה באמצעות תנועת אגרוף (הכאה כשהאגרוף קמוץ). בתוך ענף זה ניתן למנות תחומי לחימה מודרניים כגון: אגרוף תאילנדי ואגרוף מודרני לצד שיטות אגרוף עתיקות כמו הפאנקרטיון.

באגרוף המודרני נהוג להשתמש באביזרי אגרוף כגון: שק אגרוף עומד, כפפות אגרוף ועוד. הלוחמים עוטים מגן שיניים לשמירה על הבטיחות ומתחרים ביניהם בתוך שטח מוגדר לפי חוקי לחימה מוסכמים. בין החוקים ניתן למנות איסור להכות ביריבים שאינם במצב עמידה. באימוני אגרוף ובמהלך קרב איגרוף חובבני, חובשים הספורטאים כובעי מגן לצרכי הגנה.

ג'ודו

ג'ודו הינו אומנות לחימה מודרנית מפורסמת וספורט לחימה השייך לענף הגראפלינג שמקורה ביפן. אומנות זו נוסדה על ידי פרופסור ג'יגורו קאנו בסוף המאה ה-19. בעברית מכונה אמן לחימת ג'ודו: "ג'ודאי" ואילו ביפנית הוא מכונה "ג'ודוקא".

עם השנים הפך הג'ודו לחלק אינטגרלי מהותי במשחקים האולימפיים. כדי למנוע סכנה בשימוש באומנות זו, הוצאו טכניקות קטלניות מהחוק וכיום לימודי הג'ודו מתמקדים בשיפור יכולות לחימה לצורך הצלחה בהשתתפות בתחרויות.

קיימות טכניקות לחימה רבות בענף הג'ודו ביניהן:

  • נאגה-וואזה

    - טכניקת הטלה: טכניקת היאבקות בה פועל הלוחם לערעור שווי המשקל של היריב והשלכתו לקרקע. 
  • טאצ'י וואזה

    - טכניקות עמידה: טכניקות לחימה המבוצעות בעמידה.
  • טה וואזה

    - טכניקות יד: טכניקות יעילות המבוצעות באמצעות הזרועות במטרה לזרוק את היריב.
  • אוסאקומי וואזה

    - טכניקות ריתוק: טכניקות מבוססות גראפלינג המייצגות סוגי טכניקות החזקה וריתוק היריב אל הקרקע.

טניס

משחק כדור פופולרי הנערך בין זוג או שני זוגות שחקנים ומטרתו היא העברת כדור גומי חלול לצד השני של המגרש באמצעות שימשו במחבט. זהו ספורט אולימפי המנוהל על ידי הפדרציה הבינלאומית לטניס. בישראל ענף ספורט זה מנוהל על ידי איגוד הטניס בישראל.

טניס שולחן

משחק הידוע גם בכינוי "פינג פונג" – פעילות המשלבת שימשו בכדור על יד זוג שחקנים או שני זוגות שחקנים. מטרת המשחק הינה לחבוט בכדור בצורה שהכדור יעבור בנחיתה אל מעבר לרשת המפרידה בין קצוות השולחן ובצורה שהיריב לא יוכל להנחיתו חזרה בחלק השולחן של השחקן.

יוגה

אימון גופני שמקורו בהודו והוא משלב מסיטיקה רוחנית. שימשו ביוגה במערב נעשה בשיטה המערבת אימון גופני במינון גובה לעומת התייחסות שולית לפן הרוחני של השיטה. 

פילאטיס

שיטת אימון וגופני אפקטיבית שנועדה לשיפור היציבה ואפשר רמת תפקוד מקסימלית של הגוף. שיטה זו נראית על שם יוזף פילאטסי – ממציא תחום פעילות זה. מטרת אימון הפילאטיס הינו לאפשר ביצוע פעולות יומיומיות בהשקעת מאמץ מינימלי ללא פגיעה גופנית וללא שחיקה.

קיקבוקס

קבוצה של ענפי אומנות לחימה בהם מתאפשר שימוש באגרופים ובעיטות. בענף זה מותרת לעיתים גם שימוש בטכניקת גראפלינג, עם זאת, על פי חוקי הקיקבוקס נאסר קרב קרקע. אימון הקיקבוקס הינו אימון ספורט אירובי המתבסס על תנועות מעולם אומנות הלחימה הזו ומאפשר שריפת קלוריות, פיתוח יכולות גוף ושליטה וכן פיתוח מיומנויות הגנה עצמית ברמה גבוהה.

כפפות איגרוף

ג'ו ג'יטסו ברזילאי

אמנות לחימה שמקורה בברזיל. פותחה על ידי קרלוס והליו גרייסי. אמנות זו גם היא מבוססת על גראפלינג ומטרתה היא לשלוט ביריב בהשגת עמדת שליטה ואז להכריע אותו באמצעות טכניקות חניקה ובריחים. כאן נעשה שימוש בטכניקות נכונות, במנופים ובתנופה ופחות בהשקעת כוח, לכן ניתנת אפשרות להתמודד גם מול יריבים חזקים יותר פיזית. 

כיום, אומנות לחימה זו מהווה חלק אינטגרלי מענף הלחימה המשולבת וקיימים בכל העולם אלפי מתחרים העוסקים בתחום זה במועדוני לחימה ייעודיים.

MMA

ספורט לחימה משולב בו מותר שימוש בטכניקות לחימה גופניות ללא שימוש בנשק. ענף זה מתייחד בהיתר שלו לשימוש בקרב מגע נוסף לטכניקות הכאה רבות בניגוד לענפים רבים אחרים שאינם מאפשרים שילוב של שני סוגי אומנויות הלחימה.

מקור סוג זה של אומנות לחימה הוא בקרבות "ולה טודו" שהתרחשו בברזיל והיוו ספורט לחימה ללא שימוש בנשק וללא כל הגבלות. 

כאקט שמירה על שלום הלוחמים, הוגדרו חוקים חדשים נוסף על אלו הוותיקים ששינו את תדמית ענף לחימה זה מלחימה עד מוות וספורט דמים, לענף ספורט לגיטימי כפי שמקובל לראותו כיום.

בענף זה ישנה חשיבות ברה למשקל הלוחם מבחינת יכולות הקרב בעמידה ובלחימה על הקרקע. 

אביזרי הלחימה בענף הלחימה המשולבת כוללים כפפות ייעודיות שדומות אמנם כפפות אגרוף, אולם פתוחות בקצות האצבעות על מנת לאפשר אחיזה יציבה ביריב ולמזער מנגד, את רמת הפגיעה מצד הלוחם והיריב גם יחד.

לוחם בתחום זה יכול לגבור על היריב בכמה צורות: באמצעות טכניקת הכנעה, נוקאאוט, נוקאאוט טכני ולפי החלטת השופטים.

 

בש גל: ציוד אומנויות הלחימה המתקדם בארץ

חברת בש גל ספורט מספקת מגוון מוצרי אומנויות לחימה איכותיים במיוחד שחלקם תוצרת היצרן המפורסם butterfly. באתר ניתן למצוא את כל אביזרי הלחימה הנדרשים למקצוענים וחובבנים בתחום. מעוניינים באספקה מהירה? בהזמנת אביזרי לחימה בקליק אתם נהנים ממשלוח עד הבית במהירות ומאספקה נוחה של המוצרים הנחוצים לכם באיכות הגבוהה ביותר. אומנויות לחימה מבצעים היום עם בש גל.

אומנויות לחימה פופולריות - סיכום

ענף אומנויות הלחימה בישראל ובכל העולם הולך וצובר פופולריות כאשר עולם הספורט מאמץ שיטות, אלמנטים וסגנונות תנועה מעולמות הלחימה ומשתמש בהם לצרכי פעילות גופנית מהנה,

מאתגרת ואפקטיבית. בבחירת ענף אומנות לחימה מועדף יש להתחשב בפרטים כמו: כללי אסור ומותר הנוגעים בסוג הלחימה, אביזרים נלווים ומציאת בית ספר מקצועי ללימודים בתחום.

מתמקצעים ביסודות לחימה יפניים או ברזילאים? בש-גל ספורט מציעה לכם חווית רכישה נוחה וקלה להפליא להזמנת אבזור מקצועי במיוחד ללחימה בכל הסגנונות. אגרוף? קיקבוקס? ג'ודו? בש גל ספורט, חנות מוצרי כושר ואימון אונליין - מובילה באספקת ביגוד לחימה, מוצרי אימון, כפפות וציוד הגנה. הלוחמים הגדולים קונים בבש-גל, מה אתכם?

חפשו באתר בש-גל והזמינו בקליק ציוד ספורט ולחימה מתקדם בהתאמה אישית עבורכם!