איך להגביר את המוטיבציה להתאמן בבית?

אימונים גופניים הם חלק בלתי נפרד מחייהם של מאות אלפי אנשים בישראל. בעוד ישנם אנשים שצריכים מסגרת או מעדיפים להתאמן בקבוצות מסוימות כמו חדר כושר, אימוני פילאטיס, אימוני מכשירים, משקולות, אימוני TRX ואחרים, הרי שיש גם אנשים שמעדיפים להתאמן לבד בבית או מקסימום עם עוד שותף אחד. האימונים בבית או באזור מגוריכם, לבד, ללא מסגרת, אינם פשוטים וקשה מאוד להתמיד. צריך להתחבר ל"למה" שלנו ולחזק את המוטיבציה לפני האימון ובמהלך האימון על מנת לבצע אותו ולהשלים אותו כראוי.

אימוני ספורט בבית

(מתוך: Shutterstock)

מה הכוונה להתחבר ל"למה" שלך?


כשמישהו רוצה להוריד במשקל עצרתם לרגע לחשוב מדוע הוא רוצה להוריד במשקל? כדי להיראות טוב יותר? אה הא… לא ולא. אלא עבור מה שזה יעשה לו. הוא יפסיק להתנשף כשהוא עולה במדרגות, הוא יצליח לקנות לעצמו בגדים שגם מוצאים חן בעיניו וגם עולים עליו מבלי לחפש כל הזמן את המידות הגדולות, אנשים יקבלו אותו אליהם ויפסיקו לצחוק עליו. נכון שהכול בראש וגם אנשים כבדי משקל יכולים ליהנות מבגדים יפים, מלבנות סביבם הרכב של אנשים שאוהבים אותם כפי שהם וכו’, אבל עמוק בפנים זה לא תמיד מספיק לכולם. גם ברמה הבריאות ולא רק מבחינה חיצונית – הפחתה במשקל תסייע לשמור על גוף בריא ואורח חיים טוב יותר. זה ה"למה" של אותו אדם. כאשר אתם מתאמנים – למה אתם עושים את זה? כדי להיות מספיק חזקים להגן על הילדים שלכם? כדי לשנות את החיים שלכם לטובה? כדי לשפר את הבריאות שלכם?

הטיימינג להגברת המוטיבציה הוא החשוב ביותר


אימונים עם מוטיבציה גבוהה שווים ביצועים טובים יותר זה מוכח מדעית וגם לא צריך להיות גאון כדי להבין את זה. ישנם רגעים חשובים מאוד שבהם אתם רוצים להגביר את המוטיבציה. הרגע הראשון הוא בעת קבלת ההחלטה לעשות אימון. כל אחד חוזר מהעבודה עייף ויכול בקלות לבחור להיכנס להתקלח ולישון אבל הרבה אנשים בוחרים להתאמן ואז להיכנס למיטה עייפים ומרוצים יותר… הרגע השני הוא בהתחלת האימון. לקבל החלטה להתאמן זה לא מספיק – צריך להתחיל. ברגע שהאימון יצא לדרך אתם כבר שם וקל יותר להשלים את האימון. לבסוף, במהלך האימון תהיה לכם נקודת שבירה שבה תחליטו “האם זה מספיק להיום” – גם אז הזכירו לעצמכם מדוע אתם מתאמנים ופשוט השלימו את האימון כמו שצריך.

מאמר זה נכתב על ידי בש-גל המתמחה בהספקת ציוד ספורט ללקוחות פרטיים מוסדיים