כמה עובדות מעניינות על כדורי טניס

טניס הוא אחד מענפי הספורט הפופולריים ביותר במדינות רבות בעולם. בשמו השני נקרא “הספורט הלבן”. משחקי הטניס החלו כבר בתקופת ימי הביניים של אירופה, שם נחשבו כפעילות פנאי אשר נועדה לשעשוע עבור המעמדות הגבוהים של האצולה והמלוכה. כדורי הטניס היו מעור שהיה עטוף בצמר, עשויים בעבודת יד מחומרי גלם יקרים. במהלך השנים הפך הטניס למשחק פופולרי ולענף ספורט אולימפי, כיום, כדורי טניס מיוצרים בייצור המוני ומחומרי גלם שונים, כאשר החומר הבסיסי ביותר לייצור כדורי טניס הינו גומי. סביב כדורי הטניס קיימת מעטפת שמטרתה לספוג את החיכוך של הכדור עם המחבט, כך הכדור יקבל את מכות החבטה בצורה יעילה וטובה יותר ויוכל לשמש את השחקנים לאורך זמן.

כדורי טניס

(מתוך: Shutterstock)

סוגי כדורי טניס

אחת המטרות המרכזיות של כדורי הטניס הינה להיות חזקים ועוצמתיים, יחד עם זאת, טרם רכישת כדורי טניס, יש לבדוק את ההתאמה שלהם למשטח עליו אתם עומדים לשחק. בכדי לדעת שכדורי הטניס אותם בכוונתכם לרכוש הינם איכותיים, עליכם לבדוק מהי מידת הקפיציות שלהם, קפיציות של כדורי טניס הינה הכרחית להצלחת המשחק. בכדי לבדוק זאת- מומלץ לשחרר את כדורי הטניס בגובה של בין 2.5-3 מטרים לקרקע, במידה וכדורי הטניס אכן חוזרים לפחות חצי דרך מהגובה, הם חזקים ומתאימים למשחק מקצועי. בעת רכישת כדורי טניס יש להבחין בין כדורי טניס אשר מתאימים לשחקני טניס מתחילים, לבין כדורי טניס אשר מתאימים לשחקני טניס מקצועיים, לרוב, כדורי טניס אשר מתאימים לשחקנים מתחילים, יהיו כבדים ואיטיים יותר מאשר כדורי טניס אשר מתאימים לשחקנים מקצועניים, שיהיו קלים ומהירים יותר.

עיצוב כדורי הטניס

כדורי הטניס דומים לכדורי הבייסבול, אך שונים בצבעם, משקלם והחומרים מהם הם מורכבים. כדורי הטניס המודרניים נשמרים בקופסת לחץ עד לפתיחתם הראשונית, בלעדיהם משחק הטניס אינו יכול להתקיים, כדורי הטניס הינם אחד ממרכיבי הציוד הבסיסיים במשחק טניס, יחד עם מחבט טניס. כדורי הטניס מיוצרים בצבעים ירוק זוהר או לבן, אלו הם שני הצבעים היחידים אשר מאושרים על-ידי “הפדרציה הלאומית לטניס”. כדורי הטניס צריכים לעמוד בקריטריונים של גודל, משקל, הרכב ייצור ועוצמת קפיצה, זאת בכדי שיוכלו לשמש שחקנים במשחקים רשמיים בצורה הטובה ביותר.

כדורי טניס מיוחדים לילדים

בכדי לקנות כדורי טניס המתאימים לילד אשר משחק טניס חשוב לדעת כי כדורי טניס לילדים מדורגים לפי גילו של הילד. כדורי טניס עם נקודה אדומה עליהם, הינם בעלי 25% מדרגת החוזק של כדור רגיל והם מיועדים לגילאי 5-6, כדורי טניס עם נקודה כתומה עליהם, הינם בעלי 50% מדרגת החוזק של כדור רגיל והם מיועדים לגילאי 7-8, וכן, כדורי טניס עם נקודה ירוקה עליהם, הינם בעלי 75% מדרגת החוזק של כדור רגיל והם מיועדים לגילאי 9-10.

 

להזמנה מידית של כדורי טניס לחצו על הקישור