מהו אימון פילאטיס?

בין אם אתם חובבי כושר גופני המתאמנים באופן יומיומי, נשים לאחר לידה המעוניינות לחזור לחיטוב הזרועות והחזרת הגמישות לשרירים או כאלו המעוניינים לחזק את הגוף, בוודאי שמעתם על אימון פילאטיס ע"ש ג'וזף פילאטיס.

פילאטיס המציא את השיטה שלו בהשראת האידיאל היווני שבו אדם מוצא איזון כאשר הגוף והנפש שלו שווים, ולכן הוא קרא לשיטתו "contrology”.

פילאטיס האמין שבסגנון החיים המודרניים, יציבה לא נכונה וטכניקת נשימה לא יעילה הם השורש לבעיות בריאות. כפתרון לבעיות אלו הוא עיצב סדרה של תרגילים פיזיים שיעזרו לתקן אי איזון שרירי וישפרו את היציבה, קואורדינציה, שיווי משקל, כוח וגמישות, ובנוסף ישפרו את יכולת הנשימה ותפקוד איברים פנימיים.

פילאטיס מכשירים

(מתוך: Shutterstock)

מטרות האימון

להשיג שיפור של היציבה בפעולות רוטיניות, שיפור תנועתיות רחבה במפרקים, גמישות באזור עמוד השדרה, שיפור משמעותי של השרירים המייצבים ועבודה חזקה, מאומצת וממוקדת על שרירי הליבה שהם:

  • שרירי הרחב בטני
  • שרירי האלכסון החיצוני
  • שרירי האלכסון הפנימי
  • שרירי הישר בטני

ישנם מספר רב של תרגילים אשר פותחו על סמך שיטת הפילאטיס.

בפילאטיס מכשירים לכל תרגיל באימון או למספר תרגילים קיימים מכשירי פילאטיס ייעודיים ומקצועיים, רובם בעלי קפיצים בדרגות התנגדות שונות המתאימות לרמות כח בהתאם ליכולות של המתאמן.
לחלק נכבד ממכשירי הפילאטיס ידיות תמיכה לצורך שיפור האחיזה וזוויות התנועה – המטרה היא הגדלת טווחי התנועה תוך כדי האימון. לחלק מהמכשירים בר אחיזה עליון לצורך עבודה על שרירי המסה באזור בית החזה והכתפיים.

אביזרים נלווים לפילאטיס

כדור פילאטיס הכדור הגדול המסורתי המלווה כבר שנים אלפי נשים בהיריון, אותו ניתן למצוא בכל חדר מיון נשים, חדרי לידה ואפילו כתחליף לכיסא הנמצא במשרד ונועד לשמירה על איזון ושיפור זרימת הדם תוך כדי עבודה.

גליל פילאטיס - מיועד לחיזוק שרירי הגב ומקל באופן מהיר על כאבי שרירים ומקטין סיכון לפציעות. הוא אידיאלי לעיסוי עצמי של הגב התחתון והעליון, שריר התאומים, גיד הברך, הישבן וה4 ראשי. העיסוי עובד על ידי שימוש במשקל הגוף כדי להפעיל לחץ ומיקוד לשחרור מתחים ולהרגעת השרירים. גליל העיסוי הינו כלי נהדר גם ליוגה ופילאטיס, אימוני ליבה ועוד.

פטריה לתרגול יציבה - הפטריה משמשת לתרגול היציבה, מסייעת בחיזוק הקרסול, שרירי השוק, איזון וזריזות. עיצובה הייחודי מספק 360 מעלות של חוסר יציבות עבור אימון אופטימאלי של כל שרירי הליבה. בחלק העליון ישנן בליטות ייעודיות המספקות אחיזה טובה יותר.

רוצים לרכוש ציוד נלווה לפילאטיס? היכנסו לכאן