מידע מעניין על חליפות קראטה

הקראטה הינה אומנות לחימה יפנית קלאסית, תחתיה קיימות שיטות שונות. זו אחת מאומנויות הלחימה הנפוצות ביותר בעולם, אשר מטרתה הינה לימוד הגנה עצמית. אומנות הקראטה שמה דגש על לימוד בעיטות, אגרופים, חסימות, עמידות קרב שונות וכן טכניקות ערעור והפלה. קרבות הקראטה מתמקדות בתרגול של קאטות- סדרת תנועות המדמות התקפות והגנות מול סוגי תקיפה שונים. בתחילת המאה ה-20 הפך ענף הקראטה לספורט, אשר נועד לשמש ככלי יעיל ומנטלי עבור הספורטאים, זאת מכיוון שהוא מעלה ביטחון עצמי, מעניק מוטיבציה, משמעת וכן מאזן את יכולות הקשב והריכוז. כמו כן, אימוני קראטה דורשים כושר גופני גבוה וסיבולת לב-ריאה והאימונים מתאימים גם לגברים וגם לנשים.

חליפות קראטה

(מתוך: Shutterstock)

חליפות קראטה מודרניות

באומנות הקראטה המודרנית הלבוש מאופיין בחליפות אחידות. חליפות הקראטה אותן נוהגים ללבוש המתאמנים מורכבות ממכנסיים, חולצה וחגורה. חליפות הקראטה קיימות בצבעי לבן ושחור, הלבן מסמל הרמוניה ושלווה על-פי התרבות היפנית ולכן חשיבות חליפות הקראטה הלבנות הינה רבה. לעומת זאת, חגורות הקראטה קיימות במספר צבעים, אשר משתנים בהתאם לדרגה של המתאמן. בעבר חגורת הקראטה נועדה להחזיק את חליפת הקראטה ותו לא. אך כאשר החגורה החלה להתלכלך יותר ויותר, דבר הדבר עזר להבנה כי צבע חגורה הופך לכהה יותר כאשר המתאמן ותיק יותר ולכן, כיום צבע החגורה נקבע לפי רמת המתאמן.

חשיבותה של חליפת קראטה איכותית

חליפת הקראטה צריכה להתאים למתאמן כך שחופש התנועה שלו יישמר במהלך האימון. יחד עם זאת, על חליפת הקראטה להיות חזקה מספיק בכדי לעמוד בשחיקה שנוצרת במהלך האימון. החליפה אותה בוחר המתאמן צריכה להתאים למשקל ולגובה שלו. בנוסף לשיקולים הפיזיים, חליפת הקראטה נועדה לסמל מסירות וכבוד לאומנות הלחימה. כל מתאמני הקראטה לובשים חליפה זהה, דבר אשר מחזק את תחושת שייכות המתאמן לכיתת הקראטה.

יש לשים לב כי חליפת הקראטה דומה לחליפת הג'ודו. ההבדל ביניהם היא כי חליפת הג'ודו עבה – ובכך היא מותאמת יותר לאופי אימון הג'ודו שכולל תפיסות, משיכות והפלות  ולכן שלא תקרע היא עשויה מבד עבה יותר. לעומתה חליפת הקראטה היא דקה יותר.

בבש-גל תמצאו מגוון רחב של חליפות קראטה מעולות להזמנה מידית!