איך בוחרים ציוד ספורט?

ספורט הוא מוטיב מרכזי בחיי רבים מאתנו. אם בעבר היו אלה רק ה"משוגעים לדבר" הרי שהיום כמעט כל אחד עוסק בספורט ברמה זו או אחרת. יש את אלו שמתאמנים מידי פעם, פעמים ספורות בחודש או מספר פעמים בשבוע ויש את אלו שספורט הוא דרך חיים בשבילם. הם משכימים להתאמן או מתאמנים בסוף היום ועושים זאת על בסיס יומי או כמעט יומי. גם אלו וגם אלו, צריכים ציוד ספורט לאימונים שלהם, ציוד שיאפשר להם להתאמן וכמובן, כזה שייתן להם מוטיבציה להתאמן. אם גם אתם מאלו שמתאמנים או שהחלטתם לקום מהספה ולהתחיל להזיז את עצמכם, הנה כמה דברים שכדאי שתדעו על ציוד ספורט ובעיקר, איך בוחרים אותו.

 

לבחור ציוד ספורט

(צילום: Shutterstock)

ביגוד

אם בעבר המלתחה של הישראלים הייתה כוללת בגדים לעבודה, בגדי בית ובגדים לאירועים, לשבתות וחגים, היום כבר אפשר למצוא כמעט אצל כל אחד גם ביגוד לספורט. הנה כמה טיפים לבחירת ביגוד ספורטיבי:

נוחות – הכול מתחיל מנוחות וכשמדובר על ביגוד ספורטיבי זה קריטי. וודאו שהביגוד נוח לכם, שקל לכם ללבוש אותו ושקל לכם להוריד אותו. הוא צריך להיות כזה שקל יהיה לבצע בו כל תנועה וכדאי שהוא יהיה מנדף זיעה, בעיקר אם אתם מתאמנים בחוץ, אם מדובר על ימים חמים ואם אתם עושים פעילות אירובית.


עיצוב – אז נכון, אתם לא עומדים להגיע עם הביגוד הזה לחתונה או לאירוע כלשהוא בו אתם אמורים להיראות במיטבכם אך ציוד ספורט ובעיקר בגדי ספורט צריכים להיות מעוצבים לטעמכם. הם צריכים להתאים לאופי שלכם וצריכים להיות בצבעים ש"יכניסו אתכם לאווירה"


התאמה לתנאים – כפי שציינו בטיפ הראשון, אתם צריכים להתאים את ביגוד הספורט שלכם לתנאי השטח בהם אתם מתאמנים. אם מדובר על ימים קרים ועל אימונים בחוץ, הבגדים צריכים להיות בהתאם. אם מדובר על ימים חמים, הם צריכים להתאים לתנאים המתאימים.

משקולות, מכשירים ושאר הציוד...

מעבר לבגדים, אם אתם לא רק רצים בחוץ אלא צריכים מכשירים שיהיו חלק מהאימון שלכם אתם צריכים לבחור אותם בקפידה. הם צריכים להיות איכותיים ומחומרים חזקים בכדי שהם יהיו עמידים מספיק לאימונים שלכם, הם צריכים להיות נוחים ומותאמים למידות שלכם, אם אתם רוצים להעביר אותם ממקום למקום הם צריכים להיות קלים וניידים ובעיקר, הם צריכים להיות פרקטיים. אל תחסכו על ציוד ספורט כי חיסכון היום יעלה לכם מחר ביוקר או יפחית את מידת המוטיבציה שלכם.

ציוד ספורט מקצועי

אם גם אתם נשאבתם לענף ספורט מסוים, ריצה, רכיבה על אופניים, אימון בחדר כושר, שחייה או כל ענף ספורט אחר אתם לא לבד. היום יותר ויותר אנשים עוסקים בספורט בשל ההבנה של הצורך הפיזי בספורט ואותם אנשים צריכים ציוד ספורט מקצועי בכדי למקסם את האימונים שלהם ובשביל להגיע לתוצאות טובות יותר. ציוד ספורט מקצועי קודם כל מכניס לאווירה הספורטיבית ולהרגשה יש חשיבות עליונה לפחות כמו לפרקטיקה ושנית, הוא מאפשר להתאמן בצורה מקצועית, לעמוד ביעדים ולהתקדם אט אט. יש סוגים שונים של ציוד ספורט בהתאם לענף והנה כמה דברים שחשוב לדעת על איך בוחרים ציוד ספורט כזה.

תתחילו בקטן

נכון, זה מפתה לפתוח ישר את הארנק עם ההתלהבות הראשונית ולקנות את הציוד הטוב והאיכותי ביותר... אבל אצל יותר מידי אנשים ציוד כזה יושב במחסן שנים ארוכות ללא שימוש, אחרי כמה אימונים שלא המשיכו. אם אתם רוצים לשדרג את האימונים שלכם תתחילו בקטן, תרכשו ציוד לא יקר גם אם הוא לא ברמה הכי גבוהה ואחרי תקופה כשתראו שאתם רציניים באימונים תשקיעו יותר. על דבר אחד אסור לכם להתפשר – על בגדים. בגדי ספורט חשובים לאימונים נכונים ומקצועיים והנה כמה פרמטרים שאתם חייבים לקחת בחשבון:

אימונים בחוץ או בפנים? – בבואכם לבחור בגדי ספורט חשוב שתדעו איפה אתם עומדים להתאמן איתם, בתוך חלל סגור או בחוץ ומהם תנאי מזג האוויר. בגדים קצרים שמתאימים לקיץ לא יתאימו לאימון בחורף בחוץ ולהיפך.


מראה – ביגוד ספורט מקצועי מוסיף המון למוטיבציה בשל ההרגשה הספורטיבית שהוא מביא עימו. בבואכם לבחור ביגוד מתאים אתם צריכים לחשוב גם על צבע ומראה בשביל להגביר מוטיבציה.


נוחות – מעל לכל ולפני הכול, הבגדים צריכים להיות נוחים. הם צריכים להיות פשוטים וקלים ללבישה והורדה, הם צריכים להיות מנדפי זיעה וכאלו שניתן לזוז בהם בקלות.

בחירת חנות לציוד ספורט

אז באיזו חנות כדאי לכם לרכוש ציוד ספורט בין אם זהו ביגוד ובין אם אלו מכשירי ספורט? כמובן שבחנויות שמתמחות בכך. יש לא מעט חנויות שמוכרות בין השאר ציוד ספורט אך כזה שהוא לאו דווקא ציוד ספורט מקצועי. בחנויות מתמחות יש ציוד איכותי ובכמה רמות בהתאם לכיס, ובעיקר, יש אנשים שמבינים מה אתם צריכים והם יוכלו לסייע לכם. הם יוכלו לסייע לכם לבחור את המידה הרצויה, את המשקל הרצוי דברים אחרים וייעצו לכם מה כדאי לכם יותר. חנות כזו צריכה להיות עם המלצות וצריכה לספק לכם גם אחריות למוצרים שלה כך שאם תהיה בעיה כלשהיא יהיה מי שיטפל בה.

ספורט הוא חשוב והוא כייפי במיוחד אך לא פחות חשוב הוא הציוד המתאים. אם אתם ספורטאים מקצועיים או חובבים שמתעתדים להיות מקצועיים תצטרכו ציוד ספורט מקצועי שילווה אתכם במהלך האימונים.

עיסוק בספורט הוא כיף. הוא זמן אישי שהופך את הגוף לבריא יותר, חזק יותר וערני יותר. אם אתם צריכים ציוד ספורט, כל ציוד שהוא תוודאו שיש לו "אבא ואימא" – שיש לו אחריות ומי שייתן לכם מענה במידה ותהיה בעיה כלשהיא. רכשו ציוד ברמה גבוהה כזה שיישאר אתכם שנים ארוכות.